بردسکن- بقعه متبرکه امامزاده طاهر حسینی بردسکن در فضایی معنوی با حضور مردم و مسئولان محلی غبارروبی شد.

بقعه متبرکه امامزاده سید میرزا طاهر حسینی بردسکن غبارروبی شد

به گزارش قدس آنلاین ظهر چهارشنبه، حجت‌الاسلام صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن در مراسم غبارروبی بقعه متبرکه این امامزاده که با حضور امام جمعه، و جمعی از مسئولان و اعضای هیات امناء برگزار شد، افزود: حضور مردم و زائران در جوار امامزاده سید طاهر حسینی به منزله عرض ارادت به ساحت مقدس (حضرت زهرا (است و خدمت کردن به سادات، فرزندان و یا نوادگان ائمه معصومین (ع)نیز همین معنا را دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این امامزاده در حاشیه محور بردسکن به سبزوار قرار دارد، زائران زیادی از این مکان دیدن می‌کنند و از طبیعت پیرامون این مرکز معنوی در شهرستان لذت می‌برند.

وی گفت: با توجه به اینکه این امامزاده در مسیر مسافران نوروزی و زائران حرم رضوی قرار گرفته است بقعه متبرکه امامزاده سید طاهر حسینی  به عنوان میقات الرضا (ع) در طول شبانه روز باز و ارائه خدمات می دهد.

 در این مراسم حجت الاسلام علی‌اصغر امینی امام جمعه بردسکن اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی افزود: مردم و اداره اوقاف وامور خیریه باید دست در دست یکدیگر این مکان را به مکانی که در شأن ائمه باشد تبدیل کنند تا زائران کوی این امامزاده با خیالی آسوده بیتوته و زیارت کنند.

امامزاده سید طاهر حسینی ملقب به شهید فخ از نوادگان امام سجاد (ع) است که درسال ۱۶۹ هجری قمری در جنگ فخ که بین مکه و مدینه اتفاق افتاد مجروح شد و در مسیر این مکان، به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.